czwartek, 9 kwietnia 2009

działanie antydepresyjne

es gibt ein unschlagbares mittel gegen jede art von kulturschock, einsamkeit, verzweiflung und ueberhaupt depressive verstimmung. dieses wundermittel heisst weder solarium noch johanneskraut noch schokolade noch sport. sondern: kontaktanzeigen lesen. die gazeta wyborcza hat ein system, bei dem seine kontaktanzeige per sms an die redaktion schickt. um zu antworten, gibt man - wieder in einer sms - den kod der entsprechenden anzeige an. wie wunderbar: finden sie die liebe ihres lebens in 160 zeichen! allerdings nur in den rubriken "pani pozna pana" und "pan pozna pania". schliesslich befinden wir uns in einem katholischen land. aber auch hier es gibt menschen, die brauchen nicht einmal 50 zeichen fuer alle wichtigen informationen. es geht ja eigentlich doch nur um das eine. mal mehr und mal weniger, mal delikater und mal unverbluemter. zur not reichen auch zwei oder drei worte, und es ist alles gesagt. was am ende in der zeitung steht, ist eine mischung aus kuechenfee und betthaeschen, traumprinz und wild-west-cowboy. und dahinter verstecken sich die kleinen dramen des alltaeglichen lebens.

pilnie szukam żony.
chętnie poznam pana.
lubię teatr i mój ogród.
kocham życie, ludzi, zwierzęta.
kocham seks.
mam dosyć samotnych noc, ty też?
69 pań w 6 miesięcy wyslij sms 505199095.
poznam panią w wieku 25-40 lat może być ze wsi.
abstynent.
wierny.
dziewczyna z talentem do gotowania. dla miłośnika długowłosych blondynek.
pełna kobiecości, delikatna i znająca swoja wartość blondynka.
o sobie - urocza, pogodna blondynka, która wiem, jak dogodzić mężczyznie.
punktualna na spotkania, zorganizowana na wyjazdy, zaradna w kuchni, gorąca w sypialni.
dobroć, mądrość i namiętność w jednej osobie. nie wierzysz? sprawdż!
kobieca, zgrabna i z dużym poczuciem humoru i dystansem do rzeczywistości.
kawaler, czuły i cierpliwy.
dojrzałego faceta.
tylko dla odważnych.
inteligentnego do 55 lat.
wysokiego, bo lubię obcasy.
karierę robię w pracy, w domu mogę robić pierogi.
dbam o dom, chciałabym móc podać ci w nim pyszny obiad własnej roboty.
zachowuję dystans do standardów kreowanych przez zbyt liberalne media.

haette ich ein sittengemaelde unserer zeit zu zeichnen, es waere eine collage aus kontaktanzeigen.

1 komentarz:

  1. działanie antydepresyjne: antidepressive wirkung.
    pilnie szukam żony: ich suche dringend eine ehefrau.
    chętnie poznam pana: ich wuerde gerne einen mann kennen lernen.
    lubię teatr i mój ogród: ich mag theater und meinen garten.
    kocham życie, ludzi, zwierzęta: ich liebe das leben, menschen, tiere.
    kocham seks: ich liebe sex.
    mam dosyć samotnych noc, ty też?: ich habe genug von einsamen naechten, du auch?
    69 pań w 6 miesięcy wyslij sms 505199095: 69 frauen in sechs monaten sende eine sms an 505199095.
    poznam panią w wieku 25-40 lat może być ze wsi: ich suche eine frau im alter von 25-40 jahren, kann vom dorf sein.
    abstynent: abstinent.
    wierny: glaeubig.
    dziewczyna z talentem do gotowania. dla miłośnika długowłosych blondynek: maedchen mit talent zum kochen. fuer liebhaber langhaariger blondinen.
    pełna kobiecości, delikatna i znająca swoja wartość blondynka: feinfuehlige blondine voller weiblichkeit, die ihren eigenen wert kennt.
    o sobie - urocza, pogodna blondynka, która wiem, jak dogodzić mężczyznie: über mich: gutaussehende, ausgeglichene blondine, die weiss, wie man einen mann zufriedenstellt.
    punktualna na spotkania, zorganizowana na wyjazdy, zaradna w kuchni, gorąca w sypialni: puenktlich bei verabredungen, organisiert auf reisen, geschickt in der kueche, heiss im schlafzimmer.
    dobroć, mądrość i namiętność w jednej osobie. nie wierzysz? sprawdż!: guete, weisheit und leidenschaft in einer person. das glaubst du nicht? ueberzeug dich selbst!
    kobieca, zgrabna i z dużym poczuciem humoru i dystansem do rzeczywistości: weiblich, gutaussehend, mit viel humor und distanz zur wirklichkeit.
    kawaler, czuły i cierpliwy: junggeselle, einfuehlsam und geduldig.
    dojrzałego faceta: suche einen reifen typen.
    tylko dla odważnych: nur fuer mutige.
    inteligentnego do 55 lat: suche einen intelligenten mann bis 55 jahre.
    wysokiego, bo lubię obcasy: suche einen grossen mann, denn ich liebe absaetze.
    karierę robię w pracy, w domu mogę robić pierogi: karriere mache ich auf arbeit, zuhause kann ich pierogi machen.
    dbam o dom, chciałabym móc podać ci w nim pyszny obiad własnej roboty: ich kuemmere mich um das haus, in dem ich dir schmackhafte, selbst zubereitete mahlzeiten servieren moechte.
    zachowuję dystans do standardów kreowanych przez zbyt liberalne media: ich halte abstand zu von allzu liberalen medien geschaffenen standards.

    OdpowiedzUsuń